Mattrent Diversey Taski Tapi Shampoo C2c
Produktbeskrivning
Koncentrerat mattschampo för intermediär rengöring av alla typer av textila mattor och möbler. Innehåller ‘O.N.T.’ luktneutraliseringsteknologi för effektiv neutralisering av dålig lukt och långtidsverkande parfym.
Bruksanvisning
- Torrskummetod: Använd en enskivamaskin med skumgenerator och torrskumschampoborste och dosera produkten i den fulla vattentanken. Justera skumgeneratorn för att producera skummet i önskad torrhet och schamponera mattan. Lyft upp matthögen med en mattborste medan den fortfarande är fuktig för att påskynda torkning. Låt den behandlade mattan torka, borsta sedan noggrant vakuum för att ta bort de kristalliserade schamporesterna. Schamponera klädseln med handborsten, låt torka och dammsuga ordentligt.
- Våtschamponering: Använd en enskivamaskin, tank och våtschampoborste, släpp produkten direkt på golvet och schamponera mattan omedelbart. Lyft upp matthögen med en mattborste medan den fortfarande är fuktig för att påskynda torkning. Låt den behandlade mattan torka, borsta sedan noggrant vakuum för att ta bort de kristalliserade schamporesterna. Schamponera klädseln med handborsten, låt torka och dammsuga ordentligt.
- Inkapslingsmetod: Späd produkten med vatten i inkapslingsrengöringen. Tryck på rätt inkapslingsinställningar på maskinen för att påbörja inkapslingsproceduren. Börja omedelbart gå baklänges i långsam gånghastighet, flytta maskinen över mattan (se maskinens bruksanvisning). Överlappa något med varje pass. Låt mattan torka och dammsug sedan (dammsugning kan utföras nästa dag om det behövs).
- Metod med mattdyna: Använd en enskivamaskin och en mattdyna, spraya produkten sparsamt på mattan och mattdynan. Arbeta alla områden systematiskt i överlappande pass. Byt eller vänd på mattan när den är mättad med smuts.
Denna produkt lämpar sig även för Bonnet-metoden.
Varumärke | Taski |
EAN | 7615400772957 |
Typ | Mattrengöring |
Antal st/krt | 2 |
Volym | 5 L |
Parfymerad | Ja |
Ph-värdet | 6 |
Bli först med att recensera denna produkt!
Skriv din recension
Vanliga frågor
F: Vad har ni för returvillkor?
S: Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte ska detta anmälas till kundtjänst inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Observera att alla produkter inte går att returnera (t.ex. måttbeställda produkter). Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid returer i våra Köpvillkor.
F: Hur snabbt får jag svar?
S: Vi har som ambition att du alltid ska få svar inom 24 timmar.
F: När levereras mina varor?
S: Leveranstiden varierar beroende på om det är en lagervara eller beställningsvara. Den beräknade leveranstiden som står angivet under våra produkter förutsätter därmed att varan finns i lager och kan skickas omgående. Om de produkter du beställt skickas från olika leverantörer kan leveranstiden även variera något mellan de olika varorna. Så fort vi fått en bekräftelse på din beställning från leverantören får du ett mail med den beräknade leveranstiden för just din beställning. Om leveransen skulle vara försenad så kommer vi att meddela dig och med ett uppdaterat leveransbesked. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening om varan ännu inte skickats från leverantör (obs! gäller inte specialbeställda produkter).
F: Vad gör jag om varan är skadad vid leverans?
S: Vid synlig transportskada på emballage eller produkt ska detta noteras på fraktsedeln tillsammans med transportören innan du kvitterar varorna. Använd inte produkten utan kontakta omgående vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Vid dold transportskada, dvs. skador som kan upptäckas först vid uppackning, ska det anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varorna.
Vid anmälan av både synliga och dolda transportskador, skicka foton samt en beskrivning av skadan tillsammans med ditt ordernummer till vår kundtjänst. Behåll alltid den skadade varan tills det att du får vidare instruktioner från oss. Använd eller montera aldrig den fraktskadade produkten. Läs mer om vad som gäller för transportskador i våra köpvillkor.
F: Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
S: Vid reklamationer gäller konsumentköplagen, vilket innebär minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra produkter har längre garantitid än 1 år. För aktuella garantivillkor för produkten du vill beställa är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst. Vid produktfel som täcks av garantin byter vi ut varan alternativt skickar den för besiktning och reparation vid tillverkarens serviceställe. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten. Vi vill ha din reklamation skriftligen via vårt ärendesystem, skapa ärende här. Läs mer om villkoren som gäller vid reklamationer och hur du går tillväga i våra köpvillkor.
- Mattrengöring
- * Tuggummiborttagning
- * Schampo
- Mattrengöring
- Mattrengöring
- 2
- * 6
- * 12
- * 6
- -
- 5
- * 0.5
- * 1
- * 0.6
- 5
- Ja
- * Nej
- -
- -
- Ja
Varumärke
Taski
Taski har över 50 års erfarenhet av att skapa innovativa produkter avsedda för professionell rengöring och städning.
Din varukorg
0 produkt
Subtotal (inkl. moms) 0,00kr
- Fakturabetalning inom 14 - 30 dagar
- Handla direkt utan konto
- Säkert & bekvämt