- Logga in på ditt konto
- Återställ lösenord
- Ange din e-postadress för att återställa ditt lösenord.
Har du inte ett konto? Registrera dig nu!
Fördelar med att skapa ett konto:
- Få en överblick över dina tidigare köp
- Få full tillgång till alla funktioner i inköpslistan
- Spara dina kontouppgifter för framtida beställningar
- Skapa konto
0 produkt i listan
- Verktyg & maskiner
- Visa alla Verktyg & maskiner
- Dammsugare & tillbehör
- Visa alla Dammsugare & tillbehör
- Skyddsutrustning
- Visa alla Skyddsutrustning
- Förpackningsmaterial
- Visa alla Förpackningsmaterial
- Butik och Emballage
- Visa alla Butik och Emballage
- Stegar & Bockar
- Visa alla Stegar & Bockar
Te Kahls
Grönt Cermoniell Matcha Organic 30g
Te Grönt Cermoniell Matcha organic 30g
Denna cermoniella matcha kommer från från Kirishima i Japan. Ett område med dimhöljda berg som ger ett perfekt klimat till tebusken. Matchan har tillverkats enligt traditionella sätt, med skuggning av teplantorna i 21 dagar. Detta gör att tebusken börjar producera mer klofofyll och aminosyror, vilket ger en sötare smak i koppen. Teet är därefter varsamt plockat, venerna i bladen är borttagna för att tekoppen ska ha så len munkänsla som möjligt. Teet är processat som en sencha men med fler steg i processen, kallas för Tencha. Sedan transporteras det till malningsstationen där det stenmals till ett fint pulver. Teet är stenmalet per beställning, så de lagerhålls ingenting, vilket ger bra färskhet på produkten. Bryggtips: Lägg en tsk matcha i en teskål. Häll på ca: 20cl, 72C vatten och vispa blandningen tills den tjocknar och blir skummig. Drick omedelbart!
Varumärke | Kahls |
EAN | 7330550403338 |
Typ | Gröna teer |
Vikt | 30 g |
Ursprung | Japan |
Bryggning | 1 tsk. / 72°/ Vispa och drick omedelbart |
Förpackning | 1 x 30 g |
Förpackningstyp | Löste Storpack |
Innehåll | grönt te*. |
Tesmak | Ren |
Bli först med att recensera denna produkt!
Skriv din recension
Vanliga frågor
F: Vad har ni för returvillkor?
S: Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte ska detta anmälas till kundtjänst inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Observera att alla produkter inte går att returnera (t.ex. måttbeställda produkter). Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid returer i våra Köpvillkor.
F: Hur snabbt får jag svar?
S: Vi har som ambition att du alltid ska få svar inom 24 timmar.
F: När levereras mina varor?
S: Leveranstiden varierar beroende på om det är en lagervara eller beställningsvara. Den beräknade leveranstiden som står angivet under våra produkter förutsätter därmed att varan finns i lager och kan skickas omgående. Om de produkter du beställt skickas från olika leverantörer kan leveranstiden även variera något mellan de olika varorna. Så fort vi fått en bekräftelse på din beställning från leverantören får du ett mail med den beräknade leveranstiden för just din beställning. Om leveransen skulle vara försenad så kommer vi att meddela dig och med ett uppdaterat leveransbesked. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening om varan ännu inte skickats från leverantör (obs! gäller inte specialbeställda produkter).
F: Vad gör jag om varan är skadad vid leverans?
S: Vid synlig transportskada på emballage eller produkt ska detta noteras på fraktsedeln tillsammans med transportören innan du kvitterar varorna. Använd inte produkten utan kontakta omgående vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Vid dold transportskada, dvs. skador som kan upptäckas först vid uppackning, ska det anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varorna.
Vid anmälan av både synliga och dolda transportskador, skicka foton samt en beskrivning av skadan tillsammans med ditt ordernummer till vår kundtjänst. Behåll alltid den skadade varan tills det att du får vidare instruktioner från oss. Använd eller montera aldrig den fraktskadade produkten. Läs mer om vad som gäller för transportskador i våra köpvillkor.
F: Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
S: Vid reklamationer gäller konsumentköplagen, vilket innebär minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra produkter har längre garantitid än 1 år. För aktuella garantivillkor för produkten du vill beställa är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst . Vid produktfel som täcks av garantin byter vi ut varan alternativt skickar den för besiktning och reparation vid tillverkarens serviceställe. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten. Vi vill ha din reklamation skriftligen via vårt ärendesystem, skapa ärende här. Läs mer om villkoren som gäller vid reklamationer och hur du går tillväga i våra köpvillkor.
- Produktinformation
-
Beskrivning
Te Grönt Cermoniell Matcha organic 30g
Denna cermoniella matcha kommer från från Kirishima i Japan. Ett område med dimhöljda berg som ger ett perfekt klimat till tebusken. Matchan har tillverkats enligt traditionella sätt, med skuggning av teplantorna i 21 dagar. Detta gör att tebusken börjar producera mer klofofyll och aminosyror, vilket ger en sötare smak i koppen. Teet är därefter varsamt plockat, venerna i bladen är borttagna för att tekoppen ska ha så len munkänsla som möjligt. Teet är processat som en sencha men med fler steg i processen, kallas för Tencha. Sedan transporteras det till malningsstationen där det stenmals till ett fint pulver. Teet är stenmalet per beställning, så de lagerhålls ingenting, vilket ger bra färskhet på produkten. Bryggtips: Lägg en tsk matcha i en teskål. Häll på ca: 20cl, 72C vatten och vispa blandningen tills den tjocknar och blir skummig. Drick omedelbart!
Visa mer beskrivningVisa mindre beskrivning -
Specifikationer
Varumärke Kahls EAN 7330550403338 Typ Gröna teer Vikt 30 g Ursprung Japan Bryggning 1 tsk. / 72°/ Vispa och drick omedelbart Förpackning 1 x 30 g Förpackningstyp Löste Storpack Innehåll grönt te*. Tesmak Ren - Produktblad
-
Recensioner (0)
Bli först med att recensera denna produkt!
Skriv din recension
-
Fråga om produkt
Vanliga frågor
F: Vad har ni för returvillkor?
S: Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte ska detta anmälas till kundtjänst inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Observera att alla produkter inte går att returnera (t.ex. måttbeställda produkter). Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid returer i våra Köpvillkor.F: Hur snabbt får jag svar?
S: Vi har som ambition att du alltid ska få svar inom 24 timmar.F: När levereras mina varor?
S: Leveranstiden varierar beroende på om det är en lagervara eller beställningsvara. Den beräknade leveranstiden som står angivet under våra produkter förutsätter därmed att varan finns i lager och kan skickas omgående. Om de produkter du beställt skickas från olika leverantörer kan leveranstiden även variera något mellan de olika varorna. Så fort vi fått en bekräftelse på din beställning från leverantören får du ett mail med den beräknade leveranstiden för just din beställning. Om leveransen skulle vara försenad så kommer vi att meddela dig och med ett uppdaterat leveransbesked. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening om varan ännu inte skickats från leverantör (obs! gäller inte specialbeställda produkter).F: Vad gör jag om varan är skadad vid leverans?
S: Vid synlig transportskada på emballage eller produkt ska detta noteras på fraktsedeln tillsammans med transportören innan du kvitterar varorna. Använd inte produkten utan kontakta omgående vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Vid dold transportskada, dvs. skador som kan upptäckas först vid uppackning, ska det anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varorna.Vid anmälan av både synliga och dolda transportskador, skicka foton samt en beskrivning av skadan tillsammans med ditt ordernummer till vår kundtjänst. Behåll alltid den skadade varan tills det att du får vidare instruktioner från oss. Använd eller montera aldrig den fraktskadade produkten. Läs mer om vad som gäller för transportskador i våra köpvillkor.
F: Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
S: Vid reklamationer gäller konsumentköplagen, vilket innebär minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra produkter har längre garantitid än 1 år. För aktuella garantivillkor för produkten du vill beställa är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst . Vid produktfel som täcks av garantin byter vi ut varan alternativt skickar den för besiktning och reparation vid tillverkarens serviceställe. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten. Vi vill ha din reklamation skriftligen via vårt ärendesystem, skapa ärende här. Läs mer om villkoren som gäller vid reklamationer och hur du går tillväga i våra köpvillkor.
Jämför produkten med andra toppsäljare
- Gröna teer
- * Tepåsar
- * Tepåsar
- * Tepåsar
- * Tepåsar
- 30 g
- -
- * 600 g
- * 100 g
- * 100 g
- 1 x 30 g
- * 25 x 2g
- -
- -
- -
- Löste Storpack
- * Tepåse
- -
- -
- -
- grönt te*.
- * Russian Earl Grey...
- -
- -
- -
-
1106-KA
-
1129-KA
-
1148-KA
-
2118-KA
-
2156-KA
-
2157-KA
-
2140-KA
-
2158-KA
-
2114-KA
-
1163-KA
-
2189-KA
-
2174-KA
-
Behöver du hjälp?SÖK
Ring oss på 010 - 88 44 890
- Din varukorg
0 produkt
Subtotal (inkl. moms) 0,00kr
- Fakturabetalning inom 14 - 30 dagar
- Handla direkt utan konto
- Säkert & bekvämt